خوش آمدید مهمان گرامی! (وروددرخواست عضویت)
لا اله الا الله الحلیم الکریم لااله الا الله العلی العظیم
سبحان الله رب السماوات السبع و رب الارضین السبع
و ما فیهن و ما بینهن و رب العرش العظیم و الحمدلله رب العالمین
كاربر گرامی : جهت دسترسی سریع به امكانات انجمن ، بخش دانلود و گالری از تابلوی زیر استفاده فرمائید
logo
 

 


ارسال مطلب 
 
امتیاز این مطلب
  • 3 رای - 3.67 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درخت خونبار ـ چنار الموت
۱۳۸۹-۹-۲۱
مطلب: #1
26 درخت خونبار ـ چنار الموت
درخت چنار مقدس روستای‌ زرآباد قزوین در روز عاشورا خونبار می‌شود


[تصویر: u10k3ws42g1wgwxp0ib7.jpg]



بقعه ی مطهر حضرت علی اصغر فرزند بلا فصل امام موسی کاظم(ع) و درخت چنار مقدس روستای ((زرآباد)) در استان قزوین همه ساله میزبان خیل عظیمی از زائران و مشتاقانی است که برای زیارت و عزاداری گرد هم می آیند.طبق یک سنت دیرین هر ساله مردم روستای زرآباد و هزاران زائر در قالب دسته های عزاداری، شب عاشورا گرداگرد درخت چنار خونباری که در صحن این امامزاده روییده حلقه زده و ضمن عزاداری و سینه زنی در اولین دقایق صبحگاه عاشورا شاهد چکیدن مایعی سرخ فام از شاخسار این درخت می شوند.به اعتقاد اهالی این روستا و طبق روایات منقول، درخت کهنسال و مقدس زرآباد در روز عاشورای 61 هجری که شهادت امام حسین (ع) به وقوع پیوست و خون مقدس حضرتش دشت کربلا را گلگون کرد، میزبان یکی از مرغانی بود که از سوی خداوند مأمور شده بودند تا با آغشته کردن خود به خون سیدالشهدا پیام سرخ شهدای کربلا را به سراسر جهان برسانند.یکی از آن مرغان به این دیار آمده و با پرهای خونین خود بر روی شاخسارهای درخت چنار (روستای زرآباد) نشست.یکی از اعضای هیئت امنای حرم امامزاده علی اصغر می گفت: همه ساله خیل عظیمی از جمعیت برای زیارت به این امامزاده می آیند که تعداد زیادی از انان خود را در روز تاسوعا به این جا می رسانند تا در روز موعود یعنی صبح عاشورا، شاهد چکیدن قطرات خون از شاخسار این درخت باشند.این اتفاق عجیب، عبرت آمیز و معنوی از زمان های بسیار دور به صورت منظم ادامه داشته و تنها در صبح عاشورا اتفاق می افتدو هزاران زائری که نظاره گر این واقعه هستند، سفیرانی تلقی می شوند که دیگران را نیز ترغیب به آمدن و زیارت درخت می کنند.وی اظهار داشت: این امامزاده واجب التعظیم نیز طبق شجره نامه ی معتبر، فرزند امام موسی کاظم (ع) است و صاحب کراماتی نیز می باشد.یکی از اهالی این روستا می گوید: شهرت این درخت خونین در دوران پادشاهی سطلان حسین صفوی به حدی رسیده بود که از آن زمان، افراد متعددی جهت تحقیق و تفحص در صحت و سقم آن به این منطقه آمدند.از جمله ی این افراد می توان به << رساله چنار خونبار میرزا قوام الدین محمد بن حسینی قزوینی>>، <<مخزن البکاء اثر ملا محمد صالح برغانی>>، کتاب <<کرامات اثر سید موسی زرآبادی >>، <<مقتل سفینه النجاه اثر ابن علی شیرازی>>، <<نفایس الاخبار واعظ اصفهانی>>، رساله چنار خونبار << میرزا رضا کامل حسینی قزوینی>> و << منتخب التواریخ محمد هاشم خراسانی>> ، اشاره کرد.وی اضافه کرد: هم چنین << شیخ مجتبی قزوینی در کتاب بیان الفرقان>>، << نمازی شاهرودی در مستدرک سفینه البحار>>، شهید محراب << آیت الله دستغیب در داستان های شگفت>> و مرحوم << آیت الله العظمی مرعشی نجفی نیز در حاشیه عروه الوثقی>> به این درخت اشاره ای داشته اند.
گفتنی است این درخت سال هاست که در کنار امامزاده قرار دارد و دقیقاً صبح روز عاشورا از تنه آن خون جاری می شود. نکته جالب این که ماه های قمری سالانه 10 روز جلو حرکت می کند و جاری شدن خون هم هماهنگ با تقویم ماه ههای قمری تغییر می کند. این درخت با 10 متر قطر و 30 متر ارتفاع دارا قداست خاصیدر بین اهالی روستای زرآباد می باشد که هر ساله به محل تجمع زوار و عاشقان اهل بیت تبدیل می شود.
(مجتبی مرادی) یکی از اهالی این روستا درباره آمدن خون از درخت می گوید: اکثر افراد این روستا از بزرگ و کوچک همه ساله نظاره گر این صحنه عجیب و معنوی هستند.وی افزود: مؤمنین و خیرین هر ساله در شبهای محرم الحرام در این مکان گرد هم می آیند و از محل نذورات، تمامی زایرانی را که برای عبادت سختی راه را بر جان می خرند اطعام می کنند.وی اظهار داشت: هر ساله شاهد حضور گسترده تری از مردم اقصی نقاط کشور اسلامی در این مکان هستیم.این درخت هر سال در صبح عاشورا خون چکانی می کند و به همین جهت عاشقان زیادی از سراسر کشور و هم چنین از کشورهای مختلف جهان از قبیل پاکستان، هند، بحرین، افغانستان، کویت و امارات برای دیدن این درخت به این منطقه می آیند.گفتنی است روستای زرآباد در 85 کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.

امضاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كوچكترين سرباز امام زمان ( عج )
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 13 کاربر به دلیل این ارسال از ياسين سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, تهرانی, دوست, سبحان, طه, عارفه, فهیمه, معصومه, مهناز بهشتی, پارسا, کمیل, گل نرگس, یک بنده خدا
۱۳۹۰-۱-۲۶
مطلب: #2
بزرگى مصيبت حضرت اباعبداللّه الحسين (ع )
آقاى شيخ على موحد كه در ايام عاشورا به قصد ترويج و نشر احكام به سمت لارستان رفته بودند، پس از مراجعت نقل كردند كه در فداغ اعلا مرودشت توقف داشتند، روز تاسوعا چند نفر خبر آوردند كه شب گذشته از درخت سدرى كه در چهار فرسخى است نورى شبيه ماهتاب ظاهر گرديد، جمعى از اهالى محل براى مشاهده آن درخت رفتند.
فردا يعنى روز عاشورا خبر آوردند كه شب گذشته نورى ظاهر نشد لكن طرف صبح قطرات خون از آن درخت بر زمين مى ريخت و قطعه كاغذى كه چند قطره خون از آن درخت بر آن ريخته بود همراه آورده بودند و جماعتى از سنى هاى آن محل پس ‍ از مشاهده آن خون ، مشغول لعن بر يزيد و قاتلين حسين عليه السلام شده و با شيعيان در اقامه عزاى آن بزرگوار شركت نمودند.
مسئله پيدايش خون از بعض جمادات و نباتات در بعضى نواحى زمين هنگام عاشوراى حسينى عليه السلام كه دلالت بر بزرگى مصيبت آن حضرت مى كند فى الجمله مسلم و مورد اتفاق مورخين شيعه و سنى است و براى مزيد اطلاع به كتاب ((شفاءالصدور)) مراجعه شود. و در كتاب رياض القدس ، قضيه مشاهده شدن ريختن خون از درختى كه در زرآباد قزوين است مفصلاً نقل شده است .
شعر :
گر چشم روزگار بر او فاش مى گريست

خون مى گذشت از سر ايوان كربلا

داستانهاي شگفت ــ شهيد دستغيب

امضاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كوچكترين سرباز امام زمان ( عج )
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 10 کاربر به دلیل این ارسال از ياسين سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, طه, فهیمه, معصومه, پارسا, کمیل, گل نرگس, یک بنده خدا
۱۳۹۰-۱-۲۶
مطلب: #3
تربت خونين
مرحوم حاجى مؤ من كه داستانهاى 36 تا 43 از او نقل گرديد فرمود وقتى مخدره محترمه اى كه نماز جمعه را با مرحوم آقا سيد هاشم در مسجد سردزك ترك نمى كرد به من خبر داد كه مقدار نخودى تربت اصل حسينى عليه السلام به من رسيده و آن را جوف كفن خود گذارده ام و هر ساله روز عاشورا خونين مى شود به طورى كه رطوبت خونين به كفن سرايت مى كند و بعد متدرجا خشك مى شود.
مرحوم حاج مؤ من فرمود از آن مخدره خواهش كردم كه در روز عاشورا منزلش بروم و آن را ببينم قبول كرد، پس روز عاشورا رفتم بقچه كفنش را آورد و باز كرد، عقد خون در كفن مشاهده كردم و تربت مبارك را ديدم همانطورى كه آن مخدره گفته بود تر و خونين و علاوه لرزان است .
از ديدن آن منظره و تصور بزرگى مصيبت آن حضرت سخت گريان و نالان و از خود بى خود شدم .
نظير اين داستان در دارالسلام عراقى نقل كرده از ثقه عادل ملا عبدالحسين خوانسارى كه گفت مرحوم آقا سيد مهدى پسر آقا سيد على صاحب شرح كبير در آن زمانى كه مريض شده بود و براى استشفاى شيخ محمد حسين صاحب فصول و حاج ملا جعفر استرابادى را كه هر دو از فحول علماى عدول بودند فرستاد كه غسل كنند و با لباس احرام داخل سرداب قبر مطهر حسين عليه السلام شوند و از تربت قبر مطهر به آداب وارده بردارند و براى مرحوم سيد بياورند و هر دو شهادت دهند كه آن تربت قبر مطهر است و جناب سيد مقدار يك نخود از آن را تناول نمايد.
آن دو بزرگوار حسب الامر رفتند و از خاك قبر مطهر برداشتند و بالا آمدند و از آن خاك قدرى به بعض حضار اخيار عطا كردند كه از جمله ايشان شخصى بود از معتبرين و عطار و آن شخص را در مرض موت عيادت كردم و باقيمانده آن خاك را از ترس اينكه بعد از او به دست نااهل افتد به من عطا كرد و من بسته آن را آورده و در ميان كفن والده گذاشتم . اتفاقا روز عاشورا نظرم به ساروق آن كفن افتاد رطوبتى در آن احساس كردم چون آن را برداشته گشودم ديدم كيسه تربت كه در جوف كفن بود مانند شكرى كه رطوبت ببيند حالت رطوبتى در آن عارض شده و رنگ آن مانند خون تيره گرديده و خونابه مانند اثر آن از باطن كيسه به ظاهر و از آن به كفن و ساروق رسيده با آنكه رطوبت و آبى آنجا نبود.
پس آن را در محل خود گذارده در روز يازدهم ساروق را آورده گشودم آن تربت را به حالت اول خشك و سفيد ديدم اگرچه آن رنگ زردى در كفن و ساروق كماكان باقيمانده بود و ديگر بعد از آن در ساير ايام عاشورا كه آن تربت را مشاهده كردم همينطور آنرا متغير ديده ام و دانسته ام كه خاك قبر مطهر در هرجا باشد در روز عاشورا شبيه به خون مى شود.

داستانهاي شگفت ـــ شهيد دستغيب

امضاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
كوچكترين سرباز امام زمان ( عج )
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 11 کاربر به دلیل این ارسال از ياسين سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, روح خدا, طه, فهیمه, معصومه, پارسا, کمیل, گل نرگس, یک بنده خدا
۱۳۹۰-۹-۱۰
مطلب: #4
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
سلام
در مورد درخت خونبار جستجو می کردم که به اینجا رسیدم
خیلی جالب است
هم مطالب نخست صحیح است
این که همه ساله در این ایام شاهد تراوش یک مایع قرمز رنگ از این درخت هستیم
و هم نتائج آزمایشگاهی که جناب خانمحمدی در تحقیقات شان نوشته اند

من ابتدا احساس کردم که نتیجه این تحقیقات را فردی مغرض نوشته است
به مدیر انجمن اعتراض کردم که این چه مطلبی است که نوشتید
مدیریت خواستند تا هم تحقیق را بخوانم و هم راجع به نویسنده تحقیق کنم

به سوابق این آقا مراجعه کردم
به این صفحه رسیدم
سوابق آقای خانمحمدی
دیدم ایشان روحانی هستند و شاگردی بزرگان را کرده اند
و نمی تواند حرف ایشان مغرضانه باشد
متن تحقیق شان را چندبار با دقت خواندم

ولی اگر همه تحقیق صحیح باشد کماکان من یک مشکلی دارم و آن این که تقارن زمانی این واقعه با ایام عاشورا را نمی توان با آزمایشگاه سنجید

البته باز هم با مدیریت انجمن تماس داشتم
فرمودند مشکل را در خود انجمن مورد بحث بگذارید
با توجه به ایت تحقیق که توسط یک فرد غیر مغرض و روحانی نوشته شده است
چطور می توان بین حقائق این درخت و نتایج آزمایشگاهی رابطه ای برقرار کرد که صحیح باشد؟
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 10 کاربر به دلیل این ارسال از مروتی سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, طه, فهیمه, معصومه, پارسا, کمیل, کژال, گل نرگس
۱۳۹۰-۹-۱۰
مطلب: #5
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
سلام علیکم و رحمة الله

این موضوع از اسم گذاری اش غلط آغاز می شود و همین باعث می شود تا یک حادثه زیبا و جالب را خیلی ها با دیده خرافی بنگرند

این که می فرمایند : درخت خونبار
هر کسی انتظار دارد ماده قرمزی که از این درخت در ایام محرم بیرون می آید حاوی سلول های زنده خونی اعم از گلبول قرمز و سفید و پلاکت ها باشد و آنالیز آن هم دقیقاً مشتمل بر فرآورده های خونی باشد.
اگر تحقیق بفرمائید می بینید که خیلی از کسانی که در دین ضعیف هستند و یا مسلمان نیستند به همین ایراد می گیرند که اصلاً آنچه بیرون می آید خون نیست پس الباقی مسائل خود به خود منتفی خواهد شد.
این گروه با خدشه وارد کردن به اصل صورت مسئله می خواهند همه آن را خراب جلوه بدهند

عرض بنده این است که ما باید لفظ خون را از این درخت سلب کنیم
و آن را تشبیهی بر وضعیت روز عاشورای این درخت با خون ریختن و خونبار بودن داشته باشیم
در روز عاشورا و در عصر عاشورا همه کائنات خون گریستند ولی آیا این خون که می گوئیم همان خون بدن انسان است؟
نه خیر
این معنای خاص خود را دارد
و اصلاً به این معنا نیست که همه کائنات خونی از دیده ها ریختند که از جنس همین خون مادی موجود در بدن ما است

ما در این درخت باید دقت کنیم که جوری مسئله را بیان نکنیم که به این حس و حال درخت بشود به راحتی توهین گردد
یعنی اصراری نباشد که مایعی که از آن بیرون می آید خون است
خیلی ها حتی اعتقادات بیشتری دارند و نوع خون را هم تعیین می کنند
این ها غلط است
چرا که به سادگی صحت و یا سقم آن قابل بررسی است
ولی آنچه جالب و قابل تأمل است مربوط به زمان سنجی درخت و تنظیم دقیق آن با روز عاشورا و ایام محرم و ماه قمری است
و مربوط به تراوش یک ماده سرخ در ماه خون است
ما باید به ماورائی بودن این اتفاق اذعان کنیم
چرا که تاکنون دیده نشده است که یک درخت بتواند چنین تنظیماتی را بپذیرد

البته آقای محقق مقاله فوق سعی کرده اند تا مسائل خرافی را با استدلال علمی از مسائل غیر خرافی جدا کنند
این کار جالبی است
و ای کاش در تحقیق خودشان دقت بیشتر و استفاده از ابزار بسیار پیشرفته را لحاظ می کردند که نتیجه بسیار محکم و بیش از این حدسیات و نتائج فرضی و احتمالی بدست آورند

این بر هیچ کسی پوشیده نیست که خرافات بخش اعظمی از حقائق محض را پوشانیده است و باعث شده است تا آنچه درست است هم مورد بی توجهی و بی مهری و حتی تمسخر قرار بگیرد

بنابراین به نظر بنده نه تنها این درخت بلکه همه موجودات در روز عاشورا رخت غم و حزن بر تن دارند و بر مصائب موجود می گریند
این ها خود دریائی جوشان است و احتیاج ندارد تا ما برای اثبات آن به تلاطم دریا دامن بزنیم
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 10 کاربر به دلیل این ارسال از پارسا سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, تسنیم, دوست, روح الله, طه, فهیمه, معصومه, کمیل, کژال, گل نرگس
۱۳۹۰-۹-۱۰
مطلب: #6
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
سلام
آیا این امکان هست که مقاله بالا از اصل مطالب مربوط به درخت جدا شده و در یک تاپیک دیگر قرار بگیرد؟
و البته لینک به آن دی همین تاپیک موجود باشد که اگر کسی خواست در این زمینه بیشتر بداند به آن مراجعه بکند

و نظر من در مورد این درخت :
بله من هم با مطالعه این تاپیک به نکته جناب پارسا اذعان می کنم
لفظ خون تداعی همین مایع سرخ زنده را می کند
که آزمایش هم نشان داده است که مایع درختی اصلاً خون نیست
البته من تحقیقات فوق را فقط در حد یک نظریه کار نشده می بینم چرا که همه اش با حدسیات تمام می شود و کار جدی روی آن نشده است
و اگرچه بتوان مایع قرمز رنگ و حرکت بیولوژیک درخت را بررسی کرد ولی واقعاً می توان به رفتار او پی برد؟
خیلی از بیولوژیست ها هستند که به رفتار درختان آشنا هستند و حتی با درختان رابطه دارند
شاید خیلی بهتر باشد از کسانی در این تحقیق استفاده کرد که لااقل درختان زیادی را می شناسند و رخدادهای نادر زیادی دیده اند
کار این درخت با آزمایش های ساده حل نمی شود
چرا که تا به وجود روح نباتی معتقد نباشیم نمی توانیم آن را بررسی درستی بکنیم
درختان نیز روح دارند و از روح نباتی برخوردارند
این روح اگرچه مانند روح آدمی دارای ارتباطات عالی با جسم درخت نیست ولی فاقد شعور هم نیست
یسبح لله ما فی السماوات و الارض
همه چیز تسبیح گوی حق اند
و یک درخت هم به قدر و اندازه خویش می فهمد
ولی این که ما بیآئیم و یک درخت را برجسته کنیم طبعاً سوالات زیادی پیش می آید که چرا بقیه درختها از این کارها نمی کنند؟
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 9 کاربر به دلیل این ارسال از فهیمه سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, سبحان, طه, معصومه, کمیل, کژال, گل نرگس
۱۳۹۰-۹-۱۰
مطلب: #7
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
مطلب تحقیقی ارسال شده در انجمن درباره درخت خونبار الموت بنا به درخواست کاربر "فهیمه" از این موضوع جدا و در نشانی زیر قابل دسترس است :
http://www.azha.ir/showthread.php?tid=2552

امضاء ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ازها : این نام کاربری نمادین است و فقط برای حفظ ارتباط منسجم با کاربران است.
بازدید از وبگاه این کاربر سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 9 کاربر به دلیل این ارسال از ازها سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, سبحان, طه, معصومه, کمیل, کژال, گل نرگس
۱۳۹۰-۹-۱۱
مطلب: #8
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
سلام خدمت عزیزان
نمونه های بسیار زیادی در طول تاریخ که واقعاً هم اعجاب برانگیز بوده و هستند دیده شده است
و این درخت هم یکی از همین هاست
همین قبر مطهر شهید با سنگ قبر خوشبو : شهید پلارک که در یک دوره از زمان حتی با گازوئیل و نفت این سنگ را آلوده می کردند تا بوی خوش اش بیرون نیاید
ولی هنوز هم عطر آن ساتع است
حالا یکی بیآید و آن سنگ قبر را ببرد و آزمایش بکند و حتی اثبات بکند از جنس سنگ های معطر است!!!
از اصل موضوع چیزی کم نمی شود
این درخت خونبار هم با همه بررسی هائی که بارها و بارها شده است یک نکته مهم دارد و آن این است که شاید حتی این درخت هم مهم نباشد ولی آن جوشش مردمی و اخلاص فراوان کسانی که همه ساله به عشق ابی عبدالله گرد آن حاضر هستند اصل است که درخت بهانه ای است برای این اجتماع باشکوه

وقتی آنقدر غرق در فرمول های مادی باشیم حتماً هم از فرمول های ماورائی غافل می شویم

سلام بر حسین و سلام بر علی بن الحسین و سلام بر اولاد حسین و سلام بر اصحاب حسین
سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 9 کاربر به دلیل این ارسال از معصومه سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, سبحان, طه, کمیل, کژال, گل نرگس, یک بنده خدا
۱۳۹۰-۹-۱۶
مطلب: #9
RE: درخت خونبار ـ چنار الموت
به گزارش ايسنا درخت چنار كهن‌سالي در حياط امامزاده علي‌اصغر در روستاي زرآباد الموت در استان قزوين وجود دارد كه به درخت چنار خون‌بار مشهور است. خون‌بار بودن اين درخت، قدمت ديرينه‌اي دارد و حتی در زمان شاه‌سلطان حسين صفوي نيز روايت‌هايي از آن مطرح شده است.

در اين‌باره، اسدالله بيرانوند ـ مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان قزوين ـ در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا بيان كرد:‌ در نزديكي سحرگاه روز عاشورا، صمغي قرمز رنگ شبيه خون از اين درخت خارج مي‌شود كه آزمايش‌هايي هم روي آن انجام شده است. البته هيچ‌كدام از آزمايش‌ها با وجود مشاهده‌ي تركيبات مشابه خون در اين صمغ‌، اين مسأله را تأييد نكرده‌اند كه اين مايع، به خون انسان مربوط مي‌شود.

او با اشاره به قدمت بيش از 600 سال دو درخت چناري كه درهم تنيده شده‌اند،‌ افزود:‌ هر سال در روزهاي عزاداري ماه محرم، بيش از 10هزار نفر در اين محل حضور مي‌يابند و امكانات لازم و مهمانسرا نيز براي آن‌ها فراهم مي‌شود.

همچنين فاطمه آسيابان‌ها ـ مدير روابط عمومي اين اداره‌ي كل ـ كه دو سال شاهد اين ماجرا بوده است، با اشاره به اين‌كه مردم معتقدند، اتفاق‌هايي در روز عاشورا براي اين درخت رخ مي‌دهد، گفت: پس از پايان مراسم عزاداري و سينه‌زني در روز تاسوعا، جمعيت حاضر در امامزاده، سحرگاه روز عاشورا دور درخت جمع مي‌شوند و به خواندن مرثيه و عزاداري مي‌پردازند. در اين زمان، صمغ قرمز رنگي از برخي شاخه‌هاي اين درخت چنار به آرامي شروع به تراوش مي‌كند. اين اتفاق تا ظهر روز عاشورا ادامه دارد و پس از آن، اين شاخه‌ها خشك مي‌شوند.

او بيان كرد: نكته‌ي جالب اين است كه اين مايع فقط روز عاشورا از درخت خارج مي‌شود، يعني با توجه به متفاوت بودن سال‌هاي هجري شمسي و هجري قمري، اين اتفاق درست در روز دهم ماه محرم رخ مي‌دهد.

وي افزود: وجود اين درخت كه به يكي از جاذبه‌هاي گردشگري و مذهبي استان قزوين تبديل شده است، هر سال در ماه محرم گردشگران زيادي را از كشورهاي مسلمان مانند عراق و سوريه و حتی برخي از كشورهاي اروپايي به اين محل مي‌كشاند.
بازدید از وبگاه این کاربر سپاس نقل قول این مطلب در پاسخ
[-] 4 کاربر به دلیل این ارسال از گل نرگس سپاسگزاری کرده اند.
آرام جان, دوست, روح الله, یک بنده خدا
ارسال مطلب 


دسترسی سریع و کوتاه به بخش های مختلف:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان





 



Copy Right ©  AzhA Group 1389-1393 . All Rights Reserved
MyBB © 2014 MYBB Group & Persian Translation by AzhA
Theme by  Ivgeo Designs  &  Translation by AzhA 
حقوق نشر این وبگاه نزد AzhA محفوظ است
زمان جاری: ۱۳۹۳-۵-۲, ۰۲:۰۹ عصر
GTM +3:30